Školní projekty

Dne 12. 4. 2012 se žáci osmých tříd zúčastnili projektu Zeleninové saláty, který se uskutečnil v rámci volitelných předmětů. Žáci věnující se vaření saláty připravili, mladí žurnalisté provázeli celou akci svými komentáři a němčináři připravili německý překlad jednotlivých receptů.

Album ve fotogalerii: Projekt zeleninové saláty

 

 

 

 

Na ZŠ Heyrovského jsme se před několika lety rozhodli vyzkoušet v rámci podpory rozvoje vztahů celoroční spolupráci deváťáků a prvňáčků. Také v letošním školním roce navážeme na tento projekt. „Velcí“ a „malí“ se budou setkávat při různých akcích a navštěvovat se ve třídách.

První setkání jsme uskutečnili na začátku listopadu, kdy se nejprve deváťáci byli podívat na „své“ prvňáčky“do hodiny češtiny. Viděli, jak prvňáčci krásně čtou, píší i hrají jazykové hry.

Aby se mohli i ti „velcí“ ukázat v celé své kráse, pozvali malé spolužáky na návštěvu také. Prvňáčkům ukázali, jak se umí hezky hlásit, číst, krasopisně psát do sešitu i na tabuli a poslušně sedět v lavici. Malí žáčci ty velké kontrolovali při pravopisném psaní a za jejich šikovnost jim zatleskali. Na závěr hodiny si všichni společně zakřičeli : „Hurá škole!“ Před odchodem dostali prvňáčci bonbónek na cestu „domů“, do své třídy. Nakonec si bonbón vyprosili i deváťáci a všichni byli spokojení.

Na co se mohou žáci 1. tříd ještě těšit ? Například na páteční setkávání o velké přestávce, kdy si pro ně starší kamarádi připraví hry a soutěže. Už brzy je také čeká mikulášská nadílka –ale více prozrazovat nebudeme a necháme se překvapit.

 

Marie Sedláčková, 9.B.

 

Album ve fotogalerii: Prvňáci a deváťáci

 

V prosinci jsme ve škole měli Projekt „Zelenina“. Projekt spočíval v tom,že jsme byli rozdělení do skupin, každá skupina dostala velký tvrdý papír a jeden druh zeleniny (např. kořenovou, listovou, plodovou atd.). Měli jsme za úkol zjistit o zadané zelenině co nejvíce informací a vytvořit z nich plakát i s obrázky. Text jsme se měli naučit a předříkat ho před celou třídou. Nebylo to vůbec lehké umět nazpaměť tolik vědomostí. Ovšem mohli jsme si na druhou stranu napsat poznámky a někdy tam nakouknout. Povinností bylo připravit si i recept a ochutnávku zeleninového pokrmu. Cílem bylo informovat spolužáky o tom, jaké zdraví prospěšné látky zelenina obsahuje a proč je dobré ji jíst.Bylo těžké pracovat ve skupině, ale myslím, že to naše třída zvládla na jedničku. Všem chutnaly např. špenátové záviny nebo obalovaný květák.

Pandora Lošťáková, 7.B

Album ve fotogalerii: Projekt Zelenina

 

 

Zelenina je zdravá

Zelenina patří neodmyslitelně do zdravé výživy. Přesto mnohými lidmi příliš oblíbená není. Proto v předmětu Pěstitelské práce dostali sedmáci ZŠ Heyrovského za úkol připravit projekt o zelenině, jehož cílem bylo poučit spolužáky o způsobu pěstování, sázení a sklízení vybrané zeleniny a také upozornit na množství vitamínů a zdraví prospěšných látek, které zelenina obsahuje. Děti si připravily zajímavý výklad o zelenině cibulové, listové, plodové, kořenové, kořeninové a luskové, který doplnily barevnými nástěnnými mapami vlastní výroby.

Nejvíce se všem líbila ochutnávka zeleninového pokrmu, kterou si každá skupina pro ostatní připravila. Mnozí byli překvapení, jak výborně chutná např. tolik nenáviděná brokolice, když se zapeče se sýrem, nebo jak výtečné jsou cibulové kroužky osmažené v těstíčku či hrachové kuličky s okurkem. Nejdříve jsme ovšem snědli všechny chlebíčky – ať už s česnekovou nebo mrkvovou pomazánkou. Nevynechali jsme ani ochutnávku špenátu, zelí, mrkvového salátu či krásně barevných zeleninových jednohubek. A tak jsme ten den odcházeli domů přímo „nacpaní“ vitamínovou bombou.

Mgr. Simona Krejčí

Album ve fotogalerii: Dlouhý den

 

Od konce února žáci 6. tříd v rámci výuky občanské výuky sbírali co nejvíce informací o obci, ve které bydlí. Tyto informace třídili, vybírali podstatné, zapisovali a vytvářeli nástěnnou mapu o svém domově. Měli za úkol zjistit informace o:

  • historii obce (vznik obce, významné události ze života obce)
  • kulturní ch a přírodních památkách , zajímavých místech
  • tradicích a zvycích
  • významných rodácích a osobnostech, které zde žily
  • místních pověstech
  • obecním zřízení
  • obecním znaku
  • počtu obyvatel
  • významných stavbách

Dále měli namalovat plánek obce a vše doplnit o fotografie a obrázky. Výsledek své práce prezentovali 16. dubna před svými spolužáky a zástupci pedagogického sboru. Děti se opravdu snažily a zaslouženě byly odměněny nejen hezkou známkou, ale hlavně tím, že se dozvěděly spoustu věcí o Bystrci, Rozdrojovicích, Jinačovicích a Kníničkách.

Naučily se také spolupracovat a rozdělovat si práci.

Na památku na tento projekt máme na chodbě vyvěšené pěkné plakáty našich obcí a teď už snad víme, kde to vlastně žijeme...

 

Album ve fotogalerii: Projekt - Domov - místo, kde žijeme

 

"Herzlich, Willkommen !" ozvalo se nadšeně ze třídy, když do ní vcházeli žáci 8. třídy s podnosy plnými mističek, talířků, lžiček a vidliček. Co se dělo ? Ochutnávka zdravé výživy !

Naši žáci 8. tříd mají jako volitelný předmět buď německý jazyk nebo domácnost. A protože jsme se ve školní kuchyňce zabývali povídáním o zdravé výživě a posléze i různými recepty na saláty a pomazánky, rozhodli jsme se zpestřit němčinářům výuku a přinést jim ochutnat naše výtvory. Zatímco v kuchyňce jsme připravovali čtyři druhy salátů, v semináři němčiny nám na oplátku vyrobili česko-německý slovníček výrazů z oblasti výživy.

"Kuchtíci" představili spolužákům své recepty a němčináři jim je přeložili do němčiny. Pak byla zájemcům nabídnuta ochutnávka. Němčináři se nejprve tvářili nedůvěřivě, ale dlouho se nerozpakovali a saláty velmi rychle začaly z mís mizet. Největší úspěch slavil asi salát "Jablečná mlha " (originální salát ze smetany a jablek) a salát ovocný. Pěkně barevně vypadal salát nazvaný "Tricolora" (tři druhy zeleniny) a jako chuťově nejzajímavější byl hodnocen salát z makrely.

Takže - nejen že jsme si pochutnali, ale zároveň jsme se zase něco nového naučili : Guten appetit !

Číst dále: ZDRAVÁ VÝŽIVA V HODINĚ NĚMČINY

 

Strana 5 z 7