Z některých žáků naší školy se během 26., 27. a 28. března stali učitelé a učitelé si opět připomněli, jaké to je být žákem. Jak to? V týdnu naruby je možné vše! Žáci měli možnost přijít za učiteli různých předmětů a domluvit se na odučení části nebo celé vyučovací hodiny. A zájem byl velký! Přestože to pro žáky znamenalo, že si předem pečlivě připraví co budou učit, a teprve pak si mohli vyzkoušet, jaké to je být na chvíli v kůži učitele.

Na některé momenty se můžete podívat i ve fotogalerii – Týden naruby.

A tady jsou některé ohlasy ze strany učitelů i žáků:

 

„Bylo to dobré, i když náročné. Ale už vím, jak se cítíte, paní učitelko.“

Šimon Vašíř, 7. B

 

Deváťáci, Zuzka Pavlisová, David Slanec a Kuba Schneider, probírali v 7.A mechorosty. Hodinu přírodopisu si pěkně připravili, včetně křížovky, prezentace a zápisu do sešitu. Sedmákům se vyučování líbilo, bylo to pro ně zpestření

Eva Břicháčková, vyučující přírodopisu

 

Kdyby si někdo myslel, že hudební výchova je nuda a zvláště ve třetí třídě, když učí žák, velmi by se mýlil.

Mám velké štěstí, že v mojí třídě je malý Míša, který hudbou žije ve dne v noci.

Dokonce i ve vyučovacích hodinách si často zpívá.

Minulé pondělí se Míša rozhodl, že by si chtěl vyzkoušet učit ostatní žáky. Vybral si samozřejmě hudební výchovu.

Sama jsem byla zvědavá, jakou hodinu si Míša připraví. On sám je nadšený cimbalista a skvělý zpěvák.

Není divu, že jeho hodina se točila kolem lidových písniček a nejrůznějších hudebních nástrojů.

Myslím si, že kdekterý dospělák a dokonce i učitel, se mohl v této hodině dozvědět mnoho poučného.

Míša se v problematice hudby pohybuje jako ryba ve vodě, což nám všem dokázal. Prošel s námi nejrůznější

hudební nástroje, které si připravil do prezentace v PowerPointu.

Ukázal nám, jak používat ruku jako notovou osnovu.

Naučil nás novou písničku Dyž sa buček zeleňá a měl k ní připravenou krásnou hudební ukázku,

kterou natočil společně se svými bratry a tatínkem jako skupina Žaluďáci.

Co dodat..... Super hodina.....Úžasně připravená do posledního detailu.

Závěrem bych chtěla Míšovi moc poděkovat, protože jsem se díky němu mohla vrátit do školní lavice

a zažít výuku jako žák, tedy z druhé strany. Ani jsem neměla chuť jakkoliv vyrušovat, protože mě hodina moc bavila.

Myslím, že kdybych měla v životě štěstí na takové učitele a nadšené hudebníky jako je Míša,

určitě bych se netrápila s hudebkou tak, jak tomu bylo dlouhé roky.

Míšo děkuju. Jsi skvělý.

Mgr. Jana Nekulová, vyučující 3.B

 

 

V týdnu naruby jsem učil v naší třídě, 3.B, hodinu hudební výchovy. Připravoval jsem se poctivě, vymyslel jsem pro spolužáky hru na zopakování hudebních nástrojů, dále jsem si připravil prezentaci na stupnice a lidovou písničku.

Učilo se mi v celku dobře, kromě začátku, kdy mi paní učitelka Jana Nekulová musela udělit právo odebírat žákovské knížky.

Po tomto zásahu paní učitelky už žáci byli hodní.Učení se mi zalíbilo a možná se stanu učitelem na naší škole.

Michal Žalud, 3. B

 

Učil jsem výtvarnou výchovu ve třídě paní učitelky Karoliny Zoufalé, 2.B.

S druháčky jsme měli na programu papírové sněženky na pozadí vytvořeném pomocí kuchyňské houbičky. Nejdříve jsme dělali pozadí, což všechny moc bavilo (protože měli houbičky a mohli „ťupat”). Potom jsme vystřihovali stonky a skládali sněženky. Hodně mě překvapilo, že i když jsme měli hodně práce, tak se všichni moc snažili, byli potichu a perfektně dávali pozor. Taky mě překvapilo, že měli natrénovanou řadu u umyvadla, a tím pádem jsme se nemuseli zdržovat.

Bylo moc fajn, že jsme si mohli vyzkoušet, jaké to je být učitelem, a byl bych moc rád, kdyby se tahle akce ještě někdy opakovala.

Radim Žalud, 7. B

 

30.března jsem společně s mými  kamarádkami Šárkou Kepertovou  a Veronikou Šancovou učila hodinu výtvarné výchovy v 7.B. Připravily jsme si téma abstraktní umění. Až na pár výjimek se to 7.B povedlo. Moc bych chtěla pochválit některé kluky, jejich obrázky byly originální a velice povedené. Na týdnu naruby se mi moc líbilo, že každý si mohl zkusit jak se asi cítí učitelé,ať už učili 1. nebo 9 třídu. Každý si mohl vyzkoušet kterýkoliv předmět chtěl. Tento nápad byl velice povedený a chtěla bych poděkovat školnímu parlamentu že tento nápad uskutečnil. Ale abych neodcházela od naší hodiny - moc jsem si hodinu výtvarné výchovy užila. V 7.B byli moc hodní a šikovní, jsem ráda že, jsem si mohla vyzkoušet jak se cítí paní učitelka Gruberová. A kdyby nějaký podobný týden mohl být i někdy v budoucnu, určitě bych neváhala a vyzkoušela bych si i nějaký těžší  předmět. Bylo zábavné být chvíli učitelkou, i když mě potkala tréma. Děkuji celé 7.B že jsem s vámi mohla strávit příjemné 2 hodiny.

Petra Jakšová, 7.A

 

Chtěla bych moc pochválit Áďu Skotnicovou a Janu Leitnerovou ze 7. B, které si připravily středeční hodinu vlastivědy pro páťáky. Krásně si nachystaly prezentaci a slepé mapy, do kterých žáci zapisovali státy Evropy a jejich hlavní města. Opravdu se obě snažily a vyšlo to moc hezky.

Díky moc.

Bára Hrabcová, učitelka 5. B

 

Týden naruby?

za mě tuto akci hodnotím velmi kladně.

Žáci, kteří si chystali výuku, se opravdu snažili. Pro mě to také bylo přínosné. Mám nové typy na nové hry a aktivity v hodinách, co děti přejaly od svých učitelů a poslaly to tímto dál.

Bylo to fajn.

Hana Sviderská, učitelka 2. A

 

Mě se líbila hudební výchova, protože ty nástroje vypadaly dobře, a ten kluk, co nás učil byl hodný. Líbila se mi i matematika a prvouka, protože jsme mohli dostat bonbón.

Kryštof Konečný, 2. B

 

 

Mě se líbila hudebka a prvouka. Hudebka se mi líbila, protože jsme si prohlíželi hudební nástroje a prvouka se mi líbila, protože jsme si mohli pohladit myšičku.

Veronika Flašarová, 2. B

 

 

Výtvarná výchova byla super. Obě matematiky byly také super. Hudební výchova byla také super. Prostě všechno bylo super.

Emma Pichalová, 2. B

 

 

Líbilo se mi všechno. Hudečka, matematika, výtvarka a další. A nejlepší byl tělocvik. Na hodinách se mi líbilo, že to měli hezky připravené.

Alex Ryšánek, 2. B

 

Zapsala: Olga Matoušková

Album ve fotogalerii: Týden naruby